29 January 2009

Externalizarea morcovului

Cunoasteti expresia "am un morcov...." sau "i-a intrat morcovul in fund..."
.
Ei bine am descoperit ca morcovul poate fi externalizat. Adica daca tu ai o problema (un morcov) il pasezi altcuiva. Adica ai de platit o factura la un furnizor... de ce sa stai cu morcovul... nu o platesti, stai linistit si ii transferi morcovul furnizorului tau.
.
O alta varianta este ca ai ramas in pana de bani deci ai un morcov. Te imprumuti de la cineva care nu percepe dobanda si cand vine momentul sa dai banii inapoi, nu ii dai si astfel cel care te-a imprumutat are acum morcovul.

28 January 2009

Cea mai sigura investitie, chiar si pe timp de criza

Cand am deschis firma Sfera Expo SRL (actuala PICANT EVENTS SRL), am cunoscut un domn pe numele de Paul Cristian Stefanescu, care avea revista Brand4Brands (sper ca o mai are si acum).
.
Paul mi-a spus o chestie care mi s-a parut atunci (aveam 21 de ani) revolutionara. "Singurele resurse pe care le ai sunt inteligenta ta si timpul tau. Timpul trece, inteligenta sper ca nu."
.
Ca timpul trece o stim cu totii, desi cei mai multi nu actionam ca atare. Dar timpul este limitat - avem 24 de ore intr-o zi si 7 zile intr-o saptamana. Deci timpul este o constanta. Ramane inteligenta. Puterea intelectuala a unui om este cea mai pretioasa resursa de care dispune.
.
Chiar daca nu sunteti antreprenori, este valabil si pentru voi - inteligenta este principala resursa pe care o aveti. INVESTITI in ea.
.
PICANT este un proiect menit sa ajute oamenii sa fie mai bine informati, mai performanti. Pe scurt este o investitie in INTELIGENTA Fiecarui om care ne trece pragul.
.
Sunt si alte firme de training, exista carti, exista universitati... orice forma de instruire este o investitie in inteligenta fiecaruia, in capacitatea sa intelectuala.
.
Daca va intrebati in ce sa investiti, acesta este raspunsul in CREIER... si mai e ceva ... extrem de important. Creierul nu se devalorizeaza, creierul nu se deterioreaza asa usor. Pe creier nu il erodeaza inflatia si valoarea lui nu are nici cea mai mica legatura cu cotatia petrolului la bursele de marfuri.
.
Este inteligenta fiecaruia si nimeni nu i-o poate fura.
.
In cartea Funky Business este prezentata ideea conform careia la aproape 100 de ani de la aparitia teoriilor lui Karl Marks, acestea s-au adeverit. Oamenii muncii sunt proprietarii mijloacelor de productie... adica fiecare este proprietar pe creierul sau - cel mai important factor de productie.
.
Investiti in capacitatea intelectuala! PICANT e o optiune...

De ieri seara sunt mai bogat

Marti seara am fost la piesa Visul unei nopti de vara la TNB. Era cat pe ce sa nu mai ajung, am alergat sa ajung la timp si a meritat tot efortul.
.
Pentru 2 ore am uitat de toate problemele. E superba, cu o distributie excelenta (din care desigur face parte si favoritul meu Marius Manole), jucata superb si mai ales o piesa la care razi de te prapadesti.
.
La final s-a aplaudat frenetic... parca nu mai vroiam sa plecam din sala...
.
Superb!

26 January 2009

Ce vinzi: Batai de cap sau liniste ? - Esential in Marketing & Business

In momentul in care vinzi ceva - deci faci o afacere, trebuie sa iti pui intrebarea: Ce vand eu?
.
Poti vinde batai de cap. Sunt enorm de multe exemple de produse sau oferte care nu fac altceva decat sa dea batai de cap clientului. Imaginati-va ca ati cumparat un soft care ar trebui sa va eficientizeze activitatea in companie, dar de fapt nu face decat sa creasca "birocratia" sa faca luarea deciziilor mai dificila si angajatii mai nervosi. Toate astea se vor reflecta si in ceea ce face compania ta - in valoarea pe care o livreaza clientului.
.
Un alt exemplu este achizitionarea unei conexiuni la Internet, care pica, are probleme de interconectare etc. Cei care ti-au vandut serviciul de acces la Internet ti-au vandut batai de cap.
.
Pe de alta parte daca vinzi cuiva un termostat de ambianta (o scula care regleaza centrala termica astfel incat sa fie o anumita temperatura in camera), vinzi clientului tau mai putine batai de cap si economie la gaz.
.
Uitati-va la reclamatiile pe care le primiti sau la simplele apeluri la linia de suport. Ganditi-va ca acestea sunt de cele mai multe ori situatiile critice in care cineva nu a mai suportat si a sunat.
.
Voi ce vindeti?

21 January 2009

Autenticitatea Brandului - Autenticitatea businessului

Autenticitatea brandului inseamna ca elementele de diferentiere sa fie reale, relevante, sa fie proprietea detinatorului brandului si, pe cat de mult posibil, sa fie unice.
.
Sunt enorm de multe oferte in Romania in acest moment care nu sunt autentice, care se bazeaza pe inselarea clientului, pe copierea conceptelor altora, pe inselatorie in esenta.
.
Anul trecut am fost la un restaurant cu specific spaniol. In afara de faptul ca mancarurile aveau nume spaniole, mancarea in sine nu era spaniola. Era un meniu obisnuit de restaurant cu bucatarie "internationala" (adica fara specific), doar ca felurile de mancare erau botezate cu nume spaniole.
NU e autentic.
.
Valea Regilor este un local cu specific egiptean (nu e foarte relevant egiptean, hai sa ii spunem un local cu specific arab). Este kitchios, se asculta muzica arabeasca, se fumeaza narghilea. Putem spune despre Valea regilor ca este in mare masura AUTENTIC.
.
Dar lipsa autenticitatii se manifesta si in afara Carciumilor.

Sunt enorm de multe firme de training care livreaza programe de training create in afara Romaniei si pseudo-francizate la noi. Adica o firma din Romania cumpara licenta pentru un anumit program de training, angajeaza un "Trainer profesionist" (AKA Recitator de texte neliterare) si incepe sa il vanda. Acel program de training poate fi unul foarte ok si care sa raspunda nevoilor celor care apeleaza la el, dar niciodata nu va fi AUTENTIC pentru ca nu cel care il livreaza l-a si creat.
.
De fapt ceea ce se intampla pe piata de training este o nimica toata daca ne gandim la ce se va intampla la nivelul intregii economii.
.
Avem o autentica lipsa de autenticitate. Copiem, importam, francizam etc. etc. etc.
.
Prea putini creeaza si inventeaza.

17 January 2009

1984

Esecul e normal

Exista traininguri, DVD-uri, Carti, Carti audio etc. despre cum sa ai succes in nu's ce domeniu, despre cum sa faci nu's ce chestie mai eficient, mai profesionist.... Vorba Ioanei - Carti despre cum sa te legi eficient la sireturi.
.
Dar nu am gasit nici o carte sau training despre cum sa dai gres, cum sa esuezi intr-o chestie.
.
Tind sa cred ca Esecul e Normal - Natural.
.
Si asa este, e normal sa dai gres. Si daca mai si inveti ceva din asta e si mai bine.