3 May 2010

Surprize Placute

Cred cu tarie in puterea modelelor (tiparelor) sociale si comportamentale. Marea majoritate a tot ceea ce ne inconjoara (din punct de vedere social) se incadreaza in anumite tipare comportamentale.
.
Uneori, de extrem de putine ori, aceste modele socio-comportamentale nu se respecta. Situatiile de exceptie duc fie la lucruri odioase, fie la lucruri extrem de frumoase.
.
Personal am o experienta recenta cu nerespectarea tiparelor socio-comportamentale... si e al naibii de fain :) !!!

28 April 2010

Noul tic verbal national...

Am remarcat aparitia unui nou tic verbal ultra raspandit - "Ceva de genul..." sau "de genu' " (varianta scurta).
.
De asemenea remacr o scadere in ticul verbal "Ma'ntelegi?" si in "deci"

18 April 2010

O duminica minunata

Dupa cateva zile care au avut dificultatile lor, am avut parte de o duminica minunata. De mult nu am mai avut asa o zi frumoasa...
.
Multumesc (se stie cui)!

Sa spunem un mare NU pentru bullshit marketing communication Partea a III-a

Ieri am dat peste un alt exemplu de bull shit marketing communication - flutrasii sau pliantele. Acestea sunt o modalitate de spam non-electronic, mai ales cand sunt bagate pe gat. Daca este o persoana care imparte fluturasi, este posibil ca cel caruia ii este oferit unul sa refuze. Totusi exista varianta cu bagatul pe gat - adica pus fluturasul sub stergatorul de parbriz sau in geamul lateral de la sofer.
.
Aceasta modalitate de promovare nu are pic de tintire a publicului tinta (mai ales cand e vorba de "masaj erotic") si reprezinta un abuz la adresa intimitatii si inteligentei celui care primeste astfel de materiale de promovare.
.
Va rog, nu mai taiati copacii degeaba... oamenii chiar vor sa ia singuri decizii si asa si fac. Nu e nevoie de zeci de mii de fluturasi si pliante pentru a convinge pe cineva. Se poate si altfel... doar ca e nevoie de mai multi neuroni pusi la lucru decat in cazul pliantelor.

12 April 2010

Vorbe de tinut minte

Poti vedea Luna in timpul zilei, dar nu poti vedea Soarele in timpul noptii.
.
Intr-o poza Poti parea mai batran decat esti, dar nu poti fi mai tanar decat esti intr-o poza.
.
Cum e sa te lauzi ca esti modest?

11 April 2010

Pe cine poti suna la 12 noaptea ?

Acum mi-am dat seama ca din toata agenda mea sunt extrem de putine persoane pe care le pot suna la 12 noaptea pt a primi la greu o vorba buna.
.
La tine cati sunt?

15 March 2010

Schimbari in comportamentul clientilor de training

In acest an la trainingurile organizate de PICANT am remarcat o modificare in comportamentul clientilor.
.
In primul rand au reinceput sa vina la traininguri. Comparativ cu penuria din 2009, in 2010 o ducem destul de bine la trainingurile de la PICANT.
.
In al doilea rand clientii sunt mai exigenti, mai dornici sa invete, sa inteleaga si sa primeasca raspunsuri cat mai exacte. Nu facem consultanta de grup, dar in comparatie cu anii precedenti cand multi clienti doreau doar sa se termine trainingul, acum avem mai multe provocari.
.
ZERO "turisti de training". Pana acum in acest an nu am avut clienti care sa vina la training pentru ca au fost trimisi de sefi sau pentru a evita inca o zi de lucru la birou. Nici in anii precedenti nu au fost multi din aceasta categorie, dar anul acesta declaram un glorios ZERO.
.
Mai intai invata si apoi se apuca de treaba. Ceea ce mi-a placut foarte mult la unii dintre clientii din acest an a fost ca mai intai se informeaza si se instruiesc intr-un domeniu si apoi se apuca de lucru in domeniul respectiv. Un exemplu bun a fost la trainingul iSell unde 3 participanti au venit inainte de a isi deschide magazinele on-line... hmmm oare nu cumva e mai bine sa vezi cu ce se mananca si apoi sa incepi sa bagi banii?
.
Desi uneori aceste modificari intra in contradictie cu "placerea comoditatii", pentru PICANT este de bine. Am reusit sa avem foarte foarte putini clienti nemultumiti in anii nostri de activitate, iar cresterea exigentelor clientilor nu poate fi decat benefica.
.
In plus, poate se mai curata piata de gargaragii...