15 March 2010

Schimbari in comportamentul clientilor de training

In acest an la trainingurile organizate de PICANT am remarcat o modificare in comportamentul clientilor.
.
In primul rand au reinceput sa vina la traininguri. Comparativ cu penuria din 2009, in 2010 o ducem destul de bine la trainingurile de la PICANT.
.
In al doilea rand clientii sunt mai exigenti, mai dornici sa invete, sa inteleaga si sa primeasca raspunsuri cat mai exacte. Nu facem consultanta de grup, dar in comparatie cu anii precedenti cand multi clienti doreau doar sa se termine trainingul, acum avem mai multe provocari.
.
ZERO "turisti de training". Pana acum in acest an nu am avut clienti care sa vina la training pentru ca au fost trimisi de sefi sau pentru a evita inca o zi de lucru la birou. Nici in anii precedenti nu au fost multi din aceasta categorie, dar anul acesta declaram un glorios ZERO.
.
Mai intai invata si apoi se apuca de treaba. Ceea ce mi-a placut foarte mult la unii dintre clientii din acest an a fost ca mai intai se informeaza si se instruiesc intr-un domeniu si apoi se apuca de lucru in domeniul respectiv. Un exemplu bun a fost la trainingul iSell unde 3 participanti au venit inainte de a isi deschide magazinele on-line... hmmm oare nu cumva e mai bine sa vezi cu ce se mananca si apoi sa incepi sa bagi banii?
.
Desi uneori aceste modificari intra in contradictie cu "placerea comoditatii", pentru PICANT este de bine. Am reusit sa avem foarte foarte putini clienti nemultumiti in anii nostri de activitate, iar cresterea exigentelor clientilor nu poate fi decat benefica.
.
In plus, poate se mai curata piata de gargaragii...