6 July 2006

E cool sa fii consultant... e cool sa faci branding

Sincer sa fiu parca lumea a innebunit in ultimii ani. Au aparut la firme si echipe de branding de zici ca marketingul romanesc e in plin avant pionieresc.

Daca a face branding inseamna a "freca putin mouse-ul" si a scoate un logo, apoi sa faci niste foi cu antet si niste carti de vizita... sa mai freci putin mouse-ul si sa scoti si un site.... fara logica bineinteles, dar spectaculos si in cel mai fericit caz sa gasesti si un slogan diferit de "oferim o gama larga de produse si servicii", atunci putem concluziona ca oricine poate fi consultant.

Consultantul prin definitia lui este o persoana care poseda anumite cunostinte si are o oarecare experienta si care isi vinde know-how-ul catre un beneficiar.

Deci consultantul genereaza valoare adaugata pentru client prin avantajul sau informational.

cine poate fi consultant?

Teoretic oricine... practic oricine.

Oricine a invatat un domeniu bine si a si prins un pic de experienta poate deveni consultant. Internetul a dus la aparitia a zeci de mii de consultanti pe diverse domenii care au obtinut avantajul competitiv prin accesul la informatie.

In acelasi timp Internetul este un dusman al consultantului pentru ca prin accesul oricui la o cantitate uriasa de informatie dispare avantajul consultantului - privilegiul de a avea niste cunostinte.

Interesant....

Dar la fel cum termenul de "Brand" este folosit de cele mai multe ori aiurea la fel si "Consultant" a ajuns sa fie un termen pompos in spatele caruia deja nu mai stii ce se poate ascunde. Referitor la asta... am gasit pe o carte de vizita "consultant imobiliar".... intamplator era o agentie de pluton cu 3 agenti care intermediau si ei 5 tranzactii pe luna si erau mari consultanti....

Si mai interesant...

1 comment:

Anonymous said...

Din pacate, cum spui si tu, e un trend.
Sunt persoane care citesc cateva articole gen "ce este brandingul" si cum au aflat partil raspunsul, se considera specialisti.
E unul dintre domeniile la care cei mai multi au impesia ca se pricep (alaturi de celelalte domenii din comunicare, confruntate cu aceeasi problema).

Felicitari pt noul blog!