5 July 2007

Pret usor negociabil - Marele clieseu

M-am hotarat sa imi cumpar un telefon nou pt a imi inlocui samsungul X200 pe care l-am luat de la Cosmote cand m-am abonat. Ca orice om modern dau cautare pe Google cu "Vand samsung X200" pentru a afla cat pot sa iau pe el. Printre primele anunturi gasesc si acest post:

"Garantie la Vodafone Romania pana in 07.2007
Factura, Certificat de Garantie, Bon Fiscal
Incarcator
Cutie
Mentionez ca am dat pe el acum 4 luni 340 RON si este blocat in reteaua Vodafone
Telefonul este ca nou
Pret pentru cine intreaba: 270 RON
Pret pentru cine vrea telefonul: 250 RON (putin negociabil)"


De fiecare data m-am intrebat de ce se foloseste sintagma "negociabil" sau "usor / putin Negociabil".

Daca e negociabil e clar ca pretul pe care il afisezi e de ochii lumii si daca as plati pretul respectiv mi-as lua tzeapa. Din start tu vrei sa ma pacalesti. De ce as mai lua de la tine?

Daca vreau sa negociez o fac fara sa ma anunti ca se poate... Nu imi insulta inteligenta.

Mai e un aspect. Cum sa negociezi... adica mai mult decat banii ce valori am in joc. OK il platesc din prima cu banii jos, dar altfel nu s-ar putea. Cumpar mai mult, dar nu ai decat unul de vanzare... Cred ca unii nu prea stiu sensul cuvantului "negociere".

No comments: