10 August 2009

Pastrarea Aparentelor - Obiectivul nr 1 in perioada de criza

Pastrarea aparentelor pare a fi noul obiectiv mondial. Nu este ceva absolut nou. Daca ati fost cu parintii in vizita la prieteni de familie sau au venit ei la voi acasa in vizita. Totul era despre aparente.
.
De fapt despre aparente sunt atat de multe in vietile noastre de zi cu zi. De la ce haine porti (unele foarte scumpe si luate in rate), la masina pe care o conducem (de ce sa imi iau o Dacie noua cand pot sa iau un BMW la mana a 3-a) pana la nuntile facute pentru invitati (dintre care jumatate sunt total straini pentru miri) si nu pentru miri.
.
Guvernul incearca din rasputeri sa pastreze aparenta unei stabilitati economice desi cifrele il contrazic cu vehementa... deh... sunt alegeri anul acesta.
.
In viata profesionala lucrurile sunt similare, mai ales in perioada nefasta pe care o traversam.
.
Putini sunt cei care spun deschis ca lucrurile merg foarte prost. Cei mai multi spun ca e destul de bine, ca se descurca etc. Multi participa la evenimente de tip "Club" al unei bresle, dar noroc ca este inclusa apa minerala sau cafeaua in protocolul evenimentului.
.
Urmarim pastrarea aparentelor si prin omiterea unor mici probleme ale produsului in prezentarile facute catre clienti. Urmarim pastrarea aparenteor si prin comunicarea suplimentara pe care o facem acum cand e criza (ca oricum nu mai avem treaba si ne apucam sa comunicam).
.
Una dintre caracteristicile esentiale ale unui brand solid (comercial sau de persoana) este credibilitatea. Si cum stim cu totii ca numai Dumnezeu e perfect.
.
Nu suntem foarte credibili cand parem a fi perfecti.
.
Plus ca in perioada dificila pe care o traversam nu este foarte credibil ca totul sa mearga bine...