8 July 2009

Nu Goniti si Nu Ignorati Pasionatii Brandului

Unele branduri au un grup de admiratori infocati. Ei sunt ambasadori ai brandului, sunt unii dintre cei mai constanti consumatori ai brandului si se simt legati de el. Ei sunt cei care il recomanda altora fara ca macar sa aiba un interes in a face asta.
.
De multe ori acesti Pasionati ai Brandului contacteaza producatorul brandului cu diverse sugestii. Nu va asteptati sa le gasiti sugestiile in caietelul de sugestii si reclamatii in care nimeni nu noteaza nimic.
.
Poate ca vor contacta pe cineva care lucreaza la firma producatoare si care nu este nici in top management si nici la departamentul de relatii clienti. E pur si simplu cineva pe care ii este usor sa il contacteze.
.
Citeam in LoveMarks ca de multe ori acesti pasionati ai brandului sunt ignorati sau chiar izgoniti. Mare greseala. Nu doar ca sunt sanse mari sa ii pierdeti ca si clienti, dar sunt sanse mari sa pierdeti niste informatii de la oameni care pot cunoaste mai bine brandul vostru decat va puteti voi inchipui.
.
Mi-am adus aminte de o intamplare din noiembrie 2007 cand la Zilele Biz am cunoscut cativa oameni din echipa EMagic. Au avut o prezentare foarte faina despre sponsorizare si m-am bagat in vorba. Nu am putut asista la toata prezentarea pentru ca trebuia sa ajung la cea pe care o sustineam eu in alta sala. Totusi la finalul zilei m-am reinatalnit cu acei oameni "la o tigara" care s-a prelungit cam o jumatate de ora.
.
Tin minte doua lucruri din acea discutie (exceptand ca erau niste oameni foarte faini si ca am vorbit o groaza despre Bestival - actualul BestFest):
.
1. Le-am spus celor de la Emagic ca m-au facut fericit pentru ca am putut vedea live Alice Cooper si Faithless. Am fost intrebat ce trupe as vrea sa vad in anul care urma (2008). Am raspuns "Metallica si Iron Maiden".
.
Unul dintre membrii echipei mi-a spus ca Metallica e greu de adus pentru ca sunt scumpi si ca nu ai vanzare prea mare etc.
.
Ei bine in 2008 au venit si Metallica si Iron Maiden in concerte organizate de Emagic.
.
Departe de mine ideea ca am avut o contributie decisiva la aducerea acestor formatii in Romania. Probabil ca unele dintre contracte erau deja aranjate. Poate am avut o mica contributie... macar prin faptul ca un client foarte multumit de marfa lor (BestFest ed1) le-a confirmat ca ar fi o idee buna sa aduca cele doua trupe de heavy metal. Stim cu totii ca ambele concerte au fost succese financiare (mai ales Metallica).
.
2. Le-am recomandat celor de la Emagic sa includa in site-ul festivalului la descrierea fiecarei formatii videoclipuri de pe youtube pentru ca cei care navigheaza sa poata foarte usor asculta ce gen de muzica pot primi daca merg la festival.
.
Raspunsul pe moment a fost ca e dificil, ca e o problema cu drepturile de autor etc.
.
Anul acesta (recunosc ca anul trecut nu m-am uitat pe site) am vazut facut streaming-uri din youtube (cu exceptia trupelor de la AfterShock). Mai mult, la unele dintre trupe exista si linkul catre site-ul oficial al trupei (unde gaseai mostre audio sau video) sau catre paginile de facebook ale trupelor unde cu siguranta erau fisiere audio cu muzica lor.
.
Din nou nu cred ca au facut acest lucru doar la sugestia mea, dar probabil ca am avut o mica contributie si eu, clientul pasionat.
.
Am fost, sunt si cel mai probabil voi ramane un admirator al Emagic. Am participat la toate editiile BestFest si la cel putin inca 2 concerte organizate de aceasta companie.
.
Deschideti-va ochii, urechile si inimile catre clientii pasionati de brandul vostru!