Ca orice marfa si numele de brand are un pret. Intrebarea este cat ?
Luand in calcul ca nu vinzi zahar la kil e greu sa dai o unitate de masura sau un pret universal. E un proces de creatie totusi... plus ca trebuie sa fie si unic numele pe care il gasesti...
Tarifarea se face orar - numarul de ore estimat pentru a identifica un nume inmultit cu tariful orar. Eu lucrez pe 200 RON ora pentru identificarea unui nume.
Acum apare intrebarea "de cate ore e nevoie sa creezi un nume?" Din nou nu vinzi cartofi la kil... e greu sa estimezi cat timp iti ia... mai ales ca e un proces creativ, iar (cel putin in cazul meu) neuronii functioneaza cand vor ei, nu dupa un program de la 9 la 5.
Personal estimez ca un minim necesar este de 4 ore. Adica in 4 ore poti explora suficient pentru a veni cu o varianta.
Dar acest mod nu este cel mai profesionist posibil... e nevoie de un brief bine facut, de stabilit in mod lucid chestii pe care numele trebuie sa le respecte... facut brainstorming (nu e nevoie sa fii foarte lucid aici :) ), apoi facuta trierea rezultatelor brainstormingului, facut interogari in baza de date a OSIM (doar o interogare costa 150 RON) si apoi facut focus grup si testat numele ramase...
Toata povestea asta duce pe la un minim de 10-15 ore de munca + taxele de inregistrare la OSIM.
Deci pentru un nume de brand asteptati-va la un pret de la 800 la 4000 de lei + TVA si plus taxe de inregistrare la OSIM.
Vezi serviciile noastre de naming
Succes...
No comments:
Post a Comment