21 January 2009

Autenticitatea Brandului - Autenticitatea businessului

Autenticitatea brandului inseamna ca elementele de diferentiere sa fie reale, relevante, sa fie proprietea detinatorului brandului si, pe cat de mult posibil, sa fie unice.
.
Sunt enorm de multe oferte in Romania in acest moment care nu sunt autentice, care se bazeaza pe inselarea clientului, pe copierea conceptelor altora, pe inselatorie in esenta.
.
Anul trecut am fost la un restaurant cu specific spaniol. In afara de faptul ca mancarurile aveau nume spaniole, mancarea in sine nu era spaniola. Era un meniu obisnuit de restaurant cu bucatarie "internationala" (adica fara specific), doar ca felurile de mancare erau botezate cu nume spaniole.
NU e autentic.
.
Valea Regilor este un local cu specific egiptean (nu e foarte relevant egiptean, hai sa ii spunem un local cu specific arab). Este kitchios, se asculta muzica arabeasca, se fumeaza narghilea. Putem spune despre Valea regilor ca este in mare masura AUTENTIC.
.
Dar lipsa autenticitatii se manifesta si in afara Carciumilor.

Sunt enorm de multe firme de training care livreaza programe de training create in afara Romaniei si pseudo-francizate la noi. Adica o firma din Romania cumpara licenta pentru un anumit program de training, angajeaza un "Trainer profesionist" (AKA Recitator de texte neliterare) si incepe sa il vanda. Acel program de training poate fi unul foarte ok si care sa raspunda nevoilor celor care apeleaza la el, dar niciodata nu va fi AUTENTIC pentru ca nu cel care il livreaza l-a si creat.
.
De fapt ceea ce se intampla pe piata de training este o nimica toata daca ne gandim la ce se va intampla la nivelul intregii economii.
.
Avem o autentica lipsa de autenticitate. Copiem, importam, francizam etc. etc. etc.
.
Prea putini creeaza si inventeaza.