Toti oamenii vor sa fie minoritari!
Toti oamenii vor sa faca parte dintr-o minoritatea care sa le ofere un statut privilegiat sub o forma sau alta.
Toti vor sa faca parte dintr-o minoritate mai buna.
Ce inseamna o minoritate mai buna?
Inseamna un grup de aparteneta sau de referinta care are o serie de caracteristici comune, diferite fata de ale majoritatii si pe care membrii minoritatii le considera pozitive. Fiecare dintre membrii unei minoritati vrea sa faca parte dintr-un grup care este mai bun cu ceva decat "Restul".
Este o combinatie a nevoii de diferentiere la nivel uman si nevoii de apartenenta.
Dorinta de a face parte dintr-o minoritate mai buna este exploatata foarte mult in activitatea de marketing si in branding.
Exemple deosebit de bune sunt Apple, Ferrari, Luis Vullton etc.
Pozitionarea simbolica - aparteneta la un grup social - este folosita cu preponderenta de brandurile de lux. Totusi nu este exclusiva acestora.
Aparteneta la o minoritate este elementul care limiteaza multe dintre branduri. Daca toata lumea ar avea Ferrari, atunci nimeni nu si-ar mai dori un Ferarri.
Dar daca toti vrem sa facem parte dintr-o minoritate mai buna, atunci cine mai formeaza majoritatea ?