22 February 2009

Tipologia Companiilor - Creatorii

Creatorii sunt acele companii care se straduiesc sa ofere o valoare cat mai mare clientilor lor si sa aiba produse unice.
.
Creatorii se axeaza foarte mult pe dezvoltarea produsului, incercat sa faca produse extraordinare, produse revolutionare. Foarte important este ca firmele de tipul Creator nu incearca sa faca produse cu X% mai bune, ci produse de Y ori mai bune.
.
Marketingul companiilor de tip Creator se bazeaza pe cercetarea de marketing post lansare. Aceste companii nu se pot baza pe cercetarea de marketing inaintea lansarii (proiectarii) produsului pentru ca atat timp cat el nu exista oamenii nu si-l pot imagina.
.
Comunicarea de marketing a Creatorilor are rolul de a informa si eventual convinge prospectii sa incerce produsul. Comunicarea de marketing nu este pilonul principal de sprijin al activitatii companiei, cum este in cazul Corporatiilor inerte.
.
De cele mai multe ori companiile de tipul Creator sunt de mici dimensiuni, dar pot exista si situatii in care aceasta tipologie se gaseste in companii mari - Corporatii.
.
Se intampla des ca o companie creator sa inventeze o noua categorie sau o noua piata. Astfel nu putem sa vorbim foarte mult de ponderea pe care o au pe piata. (cota de piata).
.
Companiile de tip creator au un mare potential de obtinere a comunicarii virale - Word Of Mouth, tocmai pentru ca au produse exceptionale.
.
Exista si categoria de companii "fost creatori, actuali imitatori sau corporatii inerte". Este vorba despre acele firme care au inceput ca si creatori, dar au incetat sa creeze noi produse exceptionale. Apoi au ajuns intr-o pozitie de imitator sau de corporatie inerta.