.
In cazul imitatorilor activitatea de dezvoltare de produs se caracterizeaza prin copierea produselor liderilor si, eventual, unele mici modificari sau imbunatatiri, dar nimic radical.
.
In ceea ce privestea activitatea de marketing, imitatorii, din nou, incearca sa replice activitatea corporatiilor inerte, dar nu dispun de resursele financiare si de cotele de piata consistente de care dispun corporatiile inerte.
.
Si in cazul imitatorilor activitatea de marketing este concentrata in jurul comunicarii de marketing.
.
In ceea ce priveste produsele pe care le vand acesti imitatori ele sunt de cele mai multe ori in urma celor vandute de corporatiile inerte, Imitatorii folosind de multe ori pretul redus pentru a isi pastra pozitia pe piata.
.
Pe scrut Imitatorii sunt acele companii care au produse (oferte) de tipul "Ina un produs de tipul X" - Inca o ciocolata, inca o cafenea din zona X etc.
.
Imitatorii nu trebuie confundati cu Parazitii. Imitatorii inceraca sa faca produse ok, au interes fata de produs (nu foarte mare, dar exista), incearca sa faca marketing pentru produsle lor etc.