22 February 2009

Tipologia Companiilor - Imitatorii

Imitatorii sunt acel gen de companie, de dimensiune mica sau medie (pot fi companii mari, dar mai rar) a caror activitate este caracterizata de imitarea liderilor de piata. Acesti lideri de piata sunt de cele mai multe ori corporatii inerte, dar pot fi si Creatori.
.
In cazul imitatorilor activitatea de dezvoltare de produs se caracterizeaza prin copierea produselor liderilor si, eventual, unele mici modificari sau imbunatatiri, dar nimic radical.
.
In ceea ce privestea activitatea de marketing, imitatorii, din nou, incearca sa replice activitatea corporatiilor inerte, dar nu dispun de resursele financiare si de cotele de piata consistente de care dispun corporatiile inerte.
.
Si in cazul imitatorilor activitatea de marketing este concentrata in jurul comunicarii de marketing.
.
In ceea ce priveste produsele pe care le vand acesti imitatori ele sunt de cele mai multe ori in urma celor vandute de corporatiile inerte, Imitatorii folosind de multe ori pretul redus pentru a isi pastra pozitia pe piata.
.
Pe scrut Imitatorii sunt acele companii care au produse (oferte) de tipul "Ina un produs de tipul X" - Inca o ciocolata, inca o cafenea din zona X etc.
.
Imitatorii nu trebuie confundati cu Parazitii. Imitatorii inceraca sa faca produse ok, au interes fata de produs (nu foarte mare, dar exista), incearca sa faca marketing pentru produsle lor etc.